HAPPY BIRTHDAY TO SILLE

6 TIPS TO BEING HEALTHY

be active

Find forhandlere her.

Nu skal jeg ikke være sådan en “du skal bare være mega sund og aldrig spise slik”-type, for det er jeg slet ikke selv. Bare i dag har jeg kværnet næsten et halvt påskeæg – men ok, det var mørk chokolade, og så er det jo ok, ikke? Men ihvertfald, vil jeg her give 6 meget nemme råd til hvordan du bliver bare en lille smule sundere. Det behøver slet ikke være svært eller ekstremistisk. Og nej, der er ingen større åbenbaring af finde her, det er sikkert nogle råd, I allerede har hørt en trilliard gange før, men ikke desto mindre, så er de altså rigtig gode. De virker ihvertfald for mig.

1. Drik vand. Tag en 0,5 l vandflaske med i skole, og drik en flaske inden frokost og en flaske efter frokost, evt. også en til frokost. Hvis du kan drikke en flaske efter skole også, har du drukket 2 liter – og det er da en del, ikke? 2. Drik inden spisetid. Altså ikke sprut, men et stort glas vand. Det virker rigtig godt, hvis du som mig har et problem med at spise alt for meget. At drikke et glas vand inden spisetid, gør at du føler dig mindre sulten, og derfor spiser mindre. 3. Spis af en mindre tallerken. Vi har det med at øse op så maden fylder hele tallerkenen. Det er problematisk, hvis man spiser af en stor tallerken, men bruger man mindre tallerkener, så kan der ikke være så meget mad derpå. 4. Vent mellem portionerne. Nogle gange spiser jeg bare en ekstra potion, uden at mærke efter om jeg egentlig er sulten. Hvis man venter 10-15 minutter mellem hver potion, vil man opdage, at man måske slet ikke er så sulten, som man troede. Maden skal jo lige have lov til at falde på plads, ikke? 5. Stå af et stoppested før. Virker selvfølgelig kun, hvis man tager bussen. Men det er altså super smart at stå af et stoppested før (med mindre man kører ude på landet), for så får man en lille smule ekstra motion. Er du frisk, så stå af 2-3 stoppersteder før, og stå også på bussen 2-3 stoppesteder før eller efter dit eget stoppested. 6. Sov. Verdens bedste tip! Men det er altså en god idé at få 7-8 timers søvn (gerne mere) hver nat. Det forbedrer restitutionen, og undersøgelser viser faktisk, at man kan miste hjerneceller permanent ved søvnmangel. Så ikke nok med at det er godt for din krop at hvile, så bliver du faktisk også dummere, hvis du ikke gør det. Så gå lige lidt før i seng i aften, ikke?

Disse råd vil tilmed give dig mere energi, så du har overskud til at dyrke mere motion. Win-win-situation, ikke?

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

HAPPY BIRTHDAY TO SILLE