DAY VS NIGHT

WORKOUT INSPIRATION #2

I var ret vilde med indlægget om workout inspiration, og derfor vil jeg lave endnu et inspirationsemne. Denne gang med forslag til en træningsprogram, som jeg selv netop er gået igang med. Jeg har valgt at undlade kost i dette indlæg, men hvis I er interesseret i det, kommer det senere. Måske.

For det første – inden I læser videre – er det vigtigt at huske, at man ikke skal træne de samme muskelgrupper hver dag. Musklerne skal have lov til at restituere, før de belastes igen, da det er under restitution, de forstærkes. Det er helt i orden at træne hver dag, men husk at variere det, så det ikke er de samme muskelgrupper der belastes hver gang.

For det andet, så er der i dette program ikke inkluderet løbetræning.  Jeg vil ikke rådgive jer omkring det, andet end at I skal anskaffe jer et løbeprogram (og gode løbesko). Der findes masser af gode programmer på nettet, til forskellige niveauer. Find et, der passer til dit niveau. Hvis du synes det er for hårdt, så find et der er lettere – er det for let, så hop enten et par dage/uger frem i programmet, eller find et der er hårdere. Følg programmet bedst muligt, og suppler med dette program. Husk, at du stadig ikke bør træne de samme muskelgrupper to dage i træk, så tilpas dette program, så du ikke træner lår/ben lige efter et løbeprogram. Jeg fraråder også at træne ben/lår samme dag som løbetræning, men de andre muskelgrupper kan sagtens trænes samme dag som løbetræning.

Dag 1

Træn ben/lår. Her kan du lave diverse øvelser, såsom lunges og squats. Et sjippetov kan også give gode benmuller. Følg evt. dette program

Dag 2

I dag skal du træne dine arme. Du kan lave de almindelige armbøjninger og/eller løfte vægte, men du kan også følge dette program:

Dag 3

Hvis du har en hulahopring, så brug den i dag. Er du begynder, så brug den kun 10 minutter den første gang, og sæt så tiden op med 3-5 minutter pr. gang. Får du ondt af den, eller får du blå mærker, så lad den ligge til du ikke har ondt længere. Hvis du er øvet, så brug den i mindst 30 minutter i træk. For at gøre det sværere og hårdere, kan du bevæge armene over dit hovedet, som når du laver sprællemænd, og du kan gå rundt i et lille mønster, mens du svinger ringen rundt. Husk at skifte side jævnligt.

Dag 4

Træn dine baller og lår, med denne video:

Dag 5

I dag skal du træne din mave og ryg, ved at følge disse videoer:

Dag 6

Træn ben og lår med denne video:

Og træn med hulahopringen, som nævnt under dag 3.

Dag 7

Sidste dag – træn dine arme, med denne video (der gøres meget brug af vægte):

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

DAY VS NIGHT